gewaardeerd met 5/5

Algemene voorwaarden

Deze Algemene voorwaarden regelen de rechtsverhouding tussen Leverancier Boekhoudheld B.V. (KvK nummer: 86949233) en haar Opdrachtgevers.

Definities

Aanvullende Dienst: in het kader van de Dienst aangeboden additionele Diensten.
Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden voor de Dienst.
Algemene Voorwaarden Derden: hieronder wordt onder meer begrepen de door derden gehanteerde leveringsvoorwaarden, licentievoorwaarden, garantievoorwaarden en overige voorwaarden die van toepassing zijn op Derden Producten en Diensten.
Applicatie Software: de applicatie die functionaliteit biedt aan gebruikers. Dit kan een Leverancier product zijn, een Derden Product of software van Opdrachtgever dan wel een derde gelicentieerd aan Opdrachtgever.
As is: de eigenschappen van de Dienst(en) zijn niet (geheel) beschreven en Opdrachtgever geeft aan de eigenschappen van de Dienst(en) voldoende te kennen en/of getest te hebben en de Dienst(en) af te nemen zoals het wordt aangeboden. Opdrachtgever koopt op eigen bate en schade en partijen sluiten een beroep op dwaling uit. Partijen doen bij een As is levering afstand van hun recht een beroep te doen op het bepaalde in Boek 7:17 BW en doen afstand van het recht om na de (op/af) levering (partiële) ontbinding of vernietiging van die overeenkomst in te roepen of in rechte te vorderen.
Back-up: reserve kopieën van digitale data en/of bestanden.
Consument: een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van zijn of haar bedrijf of beroep.
Documenten: informatiedragers in welke vorm dan ook.
Documentatie: de nadere (functionele) beschrijving van Diensten die aan Opdrachtgever wordt geleverd dan wel verstrekt.
Dienst of Diensten
: door Leverancier overeengekomen dan wel geleverde dienst(en).
Derden Leverancier: de leverancier van de Leverancier.
Derden Producten en Diensten
: alle door derden geleverde producten en verstrekte diensten, de daaruit voortvloeiende voorzieningen en de daarmee samenhangende werkzaamheden die verband houden met de (levering van de) Diensten.
Fair Use: het redelijke gebruik door Opdrachtgever van de Diensten.
Fouten: Daar waar in deze aanvullende voorwaarden sprake is van ‘fouten’ wordt daaronder verstaan het substantieel niet voldoen van de Dienst aan de door Leverancier kenbaar gemaakte specificaties.
Ingebruikstellingsdatum: de datum waarop de Dienst(en) in gebruik wordt/worden gesteld.
Leverancier: Boekhoudheld B.V., een besloten vennootschap die geregistreerd is bij de Kamer van Koophandel onder nummer 86949233.
Leverancier Klantenservice: de klantenservice van Leverancier waar Opdrachtgever zich tot kan wenden met al zijn/haar vragen over de Leveranciers dienst.
Medewerker: een medewerker die door Leverancier ten behoeve van Opdrachtgever wordt ingezet.
Opdrachtgever: een natuurlijk persoon of rechtspersoon (wederpartij) die met Leverancier een Overeenkomst tot het leveren van Diensten sluit.
Overeenkomst: de overeenkomst in welke vorm dan ook tot het leveren van de Dienst(en) door Leverancier aan de Opdrachtgever. De Algemene Voorwaarden maken deel uit van de Overeenkomst.
Partij(en): De Opdrachtgever of Leverancier afzonderlijke (“Partij”) dan wel gezamenlijk (“Partijen”).

Schriftelijk: onder ‘schriftelijk’ wordt in deze Algemene Voorwaarden verstaan per e-mail, per briefpost of per fax. Vanwege redenen van efficiency en het tegengaan van onnodig materiaalverbruik verstuurt Leverancier haar communicatie gewoonlijk per e-mail.
Werkdagen: Maandag tot en met vrijdag, met uitzondering van door de regering uitgeroepen feest- of herdenkingsdagen (zoals nieuwjaarsdag, 2e paasdag, koningsdag, Hemelvaartsdag, 2e pinksterdag, 1e en 2e kerstdag).
Werktijden: 09.00 uur tot 17.30 uur.

1. Algemene bepalingen

1.1 De definities van de met een hoofdletter geschreven termen zijn van toepassing op alle artikelen.

1.2 De Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle Overeenkomsten, rechtshandelingen of andere rechtsbetrekkingen van welke aard dan ook tussen Leverancier en Opdrachtgever.

1.3 Indien met Opdrachtgever meerdere (rechts)personen of ondernemingen worden aangeduid, zullen deze hoofdelijk gehouden zijn tot nakoming van alle verplichtingen uit de met Leverancier gesloten Overeenkomst.

1.4 Indien Leverancier instemt met de levering van een door de Opdrachtgever gewenste Aanvullende Dienst, dan zijn de bepalingen van deze Algemene Voorwaarden van overeenkomstige toepassing op de Aanvullende Dienst.

1.5 De Opdrachtgever heeft kennisgenomen van de inhoud van de Algemene Voorwaarden en accepteert de toepasselijkheid hiervan op de Overeenkomst met Leverancier.

1.6 Een exemplaar van de Algemene Voorwaarden wordt op aanvraag van Opdrachtgever kosteloos per e-mail toegezonden.

1.7 Afwijkingen en aanvullingen op deze Algemene Voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk en Schriftelijk zijn overeengekomen. Toepasselijkheid van (inkoop)voorwaarden van de Opdrachtgever of anderen wordt uitdrukkelijk en expliciet van de hand gewezen.

1.8 Bepalingen of voorwaarden van Opdrachtgever die afwijken van, of niet voorkomen in, deze Algemene Voorwaarden zijn voor Leverancier alleen bindend indien en voor zover deze door Leverancier uitdrukkelijk Schriftelijk zijn aanvaard.

1.9 Leverancier kan de Algemene Voorwaarden wijzigen. De wijzigingen worden op de website bekend gemaakt. De wijzigingen treden pas na tenminste één (1) maand na de bekendmaking, of een latere datum zoals die op de bekendmaking wordt vermeld, in werking.

1.10 Wijzigingen in de Algemene Voorwaarden die door de Leverancier worden doorgevoerd, geven de Opdrachtgever niet automatisch het recht om de Overeenkomst te beëindigen. Dit recht tot beëindiging is beperkt tot situaties waarin de wijzigingen aanzienlijk nadelig zijn voor de Opdrachtgever. In dergelijke gevallen kan de Opdrachtgever de Overeenkomst schriftelijk beëindigen, met ingang van de datum waarop de nieuwe voorwaarden ingaan. De opzegging dient vóór de ingangsdatum van de wijziging door de Leverancier ontvangen te zijn.

1.11 Het in artikel 1.10 beschreven wettelijke recht tot beëindiging geldt niet voor wijzigingen van ondergeschikt belang. Dergelijke wijzigingen mogen zonder aankondiging door Leverancier worden doorgevoerd, zonder dat Opdrachtgever de Overeenkomst kan opzeggen.

1.12 Technische wijzigingen waartoe Leverancier door de overheid is genoodzaakt of die door Leverancier op verzoek van Opdrachtgever zijn aangebracht vallen niet onder de strekking van de artikelen 1.10 en 1.11.

1.13 Wanneer er tegenstrijdigheid is tussen de bepalingen in onderstaande documenten geldt de volgende rangorde:
1. Overeenkomst
2. Activeringsformulier
3. Online aanmeldformulier
4. Algemene Voorwaarden

1.14 De aanduidingen boven de artikelen van deze Algemene Voorwaarden hebben uitsluitend tot doel de leesbaarheid te vergroten. De inhoud en strekking van het onder een bepaalde aanduiding opgenomen artikel beperkt zich derhalve niet tot die aanduiding.

1.15 De Opdrachtgever verklaart kennis te hebben genomen van de tarieven van de boekhoudpakketten en de overige diensten zoals vermeld op https://boekhoudheld.nl/tarieven/.

1.16 De Opdrachtgever gaat ermee akkoord dat Boekhoudheld B.V. hem ook of uitsluitend langs elektronische weg mededelingen kan doen, informatie kan geven en (wijzigingen van) de Algemene Voorwaarden en Documentatie ter beschikking kan stellen.

2. Offerte, aanbod en aanvaarding

2.1 Ieder aanbod en elke offerte van Leverancier is van kracht gedurende de daarin genoemde termijn. Een aanbod of offerte waarin geen geldigheidstermijn is genoemd is vrijblijvend.

2.2 Een samengesteld(e) offerte verplicht Leverancier niet tot levering van een deel van de aangeboden prestatie tegen een overeenkomstig deel van de prijs of het tarief.

2.3 Indien het aanbod of de offerte is gebaseerd op door de Opdrachtgever verstrekte informatie en deze informatie onjuist of onvolledig blijkt te zijn dan wel naderhand wijzigt, heeft Leverancier het recht de opgegeven prijzen, tarieven en/of levertermijnen aan te passen op basis van het op de website vermelde uurtarief tenzij anders is overeengekomen.

2.4 Leverancier kan niet aan een offerte of aanbieding worden gehouden indien Opdrachtgever redelijkerwijs kan begrijpen dat (een onderdeel van) de offerte en aanbieding een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.

2.5 Het aanbod, de offerte, prijzen en/of tarieven gelden niet automatisch voor nabestellingen en vervolgopdrachten.

2.6 Leverancier behoudt zich het recht voor om, om welke reden dan ook, verzoeken tot het verrichten van Diensten te weigeren.

2.7 Alle aanbiedingen en offertes van Leverancier zijn van vertrouwelijke aard en mogen door Opdrachtgever alleen gebruikt worden tijdens overleg met Leverancier en/of ten behoeve van selectie tussen Leverancier en andere aanbieders, waarbij de andere aanbieders geen informatie uit de aanbieding van de Leverancier mogen krijgen en/of inzage krijgen.

2.8 De Overeenkomst komt tot stand nadat de Opdrachtgever het aanbod van Leverancier heeft geaccepteerd. Dit vindt plaats op één van de navolgende wijzen:
a. door een Schriftelijke aanvaarding van de offerte of aanbod door Opdrachtgever;
b. door een naar waarheid ingevuld registratieformulier van Leverancier; of
c. door een naar waarheid ingevuld aanmeldformulier op de website van Leverancier.

2.9 Indien de aanvaarding (al dan niet op ondergeschikte punten) afwijkt van het in de offerte of de aanbieding opgenomen aanbod dan is Leverancier daaraan niet gebonden. De Overeenkomst komt dan niet overeenkomstig deze afwijkende aanvaarding tot stand, tenzij Leverancier anders aangeeft.

2.10 Bevestiging van mondelinge toezeggingen, opdrachten dan wel andere uitlatingen van welke aard dan ook van werknemers en vertegenwoordigers van Leverancier zijn uitsluitend rechtsgeldig en bindend jegens de Opdrachtgever indien Schriftelijk bevestigd door de bevoegde vertegenwoordigers van Leverancier.

2.11 Leveringen van aanvullende diensten, die niet bij de oorspronkelijke overeenkomst zijn overeengekomen, gelden als meerwerk en zullen melding van Leverancier worden geleverd c.q. uitgevoerd conform de op dat moment daarvoor geldende tarieven van Leverancier.

3. Duur, beëindiging en ontbinding

3.1 De Overeenkomst gaat in per het moment dat deze overeenkomstig artikel 2.8 tot stand is gekomen.

3.2 De Overeenkomst wordt aangegaan voor een vastgestelde duur van één jaar of voor een maandelijks opzegbaar termijn, afhankelijk van de keuze van de Opdrachtgever bij aanmelding.

3.3 Voor jaarcontracten: Overeenkomsten die zijn aangegaan voor de duur van één jaar, beginnend op de datum van aanmelding, worden na afloop van het eerste jaar verlengd tot het einde van het huidige kalenderjaar (31 december). Na deze periode worden de contracten automatisch per kalenderjaar verlengd, tenzij ze uiterlijk één maand voor het einde van het kalenderjaar worden opgezegd of de Opdrachtgever kiest voor omzetting naar een maandelijks opzegbaar abonnement.

3.4 Voor maandelijks opzegbare contracten: Bij opzegging van een maandelijks opzegbaar contract geldt een opzegtermijn van één maand, beginnend vanaf de eerste van de volgende maand. Bijvoorbeeld, een opzegging op 15 maart leidt tot contractbeëindiging op 30 april. Na beëindiging worden geen diensten meer verricht, inclusief btw-aangiftes. Indien de klant de btw-aangifte door Leverancier verzorgd wil hebben na de opzegdatum, dient het contract tot na de aangifteperiode verlengd te worden.

3.5 Indien een klant vóór het einde van een kalenderjaar (31 december) de overeenkomst beëindigd, zal Leverancier geen inkomstenbelastingaangifte voor dat kalenderjaar verzorgen. Leverancier verricht de inkomstenbelastingaangifte uitsluitend als de klant gedurende het gehele kalenderjaar klant is geweest of wanneer klant de onderneming in dat kalenderjaar heeft gestaakt én langer dan 9 maanden in dat kalenderjaar klant is geweest.

3.6 Indien er in de Overeenkomst geen initiële contractduur is opgenomen, wordt de Overeenkomst aangegaan voor onbepaalde duur.

3.7 Opzeggingen, ook binnen de herroepingstermijn, dienen Schriftelijk plaats te vinden onder vermelding van klantnaam, naam, betreffende dienst en gewenste einddatum. Opdrachtgever dient de opzegging te richten aan info@boekhoudheld.nl.

3.8 De Opdrachtgever kan nimmer rechten ontlenen aan de korting die is overeengekomen ten behoeve van Dienst(en) wanneer deze, om welke reden dan ook, wordt beëindigd voor de Ingebruikstellingsdatum. Als de Opdrachtgever de korting reeds in ontvangst heeft genomen, dan is Leverancier gerechtigd deze korting van de Opdrachtgever terug te vorderen.

3.9 Leverancier heeft het recht, zonder enige verplichting tot schadevergoeding en onverminderd de aan Leverancier toekomende rechten (d.w.z. rechten ten aanzien van reeds vervallen boetes of rente, het recht op schadevergoeding e.d.) en zonder dat ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst vereist is de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden door een Schriftelijke mededeling aan de Opdrachtgever en de levering van de (aanvullende) Dienst te beëindigen in de volgende gevallen:
a. wanneer er enige verplichtingen jegens Leverancier niet of niet geheel wordt nagekomen uit kracht der wet of de Overeenkomst;
b. indien er sprake is van een aanvraag voor faillissement, een faillietverklaring aanwezig is, tot boedelafstand wordt overgegaan dan wel beslag wordt gelegd op het geheel of een gedeelte van zijn of haar vermogen;
c. wanneer er wordt nagelaten een deel of het gehele factuurbedrag te voldoen binnen de daarvoor gestelde termijnen;
d. indien er is overgegaan of wordt besloten tot staking of overdracht van de onderneming van Opdrachtgever;
f. wanneer Opdrachtgever bij het sluiten van de Overeenkomst verzocht is om zekerheid te stellen voor de voldoening van zijn verplichtingen uit deze Overeenkomst en deze zekerheid uitblijft of onvoldoende is; of
h. wanneer er zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de Overeenkomst onmogelijk wordt of ongewijzigde instandhouding van de Overeenkomst in redelijkheid niet van Leverancier kan worden gevergd.

3.10 Indien Opdrachtgever vóór het verstrijken van de (minimale) contractduur de Overeenkomst opzegt zullen de resterende termijnen (bestaande uit alle bedragen die te vorderen zijn onder de Overeenkomst) van de contractduur bij Opdrachtgever in rekening worden gebracht.

3.11 Indien Opdrachtgever vóór het verstrijken van de (minimale) contractduur de Overeenkomst opzegt en de Dienst(en) niet in gebruik zijn gesteld (Ingebruikstellingsdatum), heeft Leverancier immer het recht de bedragen te vorderen volgens de methodiek zoals omschreven in artikel 3.10.

4. Aanvaardging en bedenktijd voor Opdrachtgever

4.1 Opdrachtgever heeft het recht de Overeenkomst kosteloos te ontbinden zonder opgave van redenen binnen een termijn van 14 dagen na de dag waarop de Overeenkomst wordt gesloten, middels het direct Schriftelijk op de hoogte te brengen van Leverancier.

4.2 Opdrachtgever kan niet gebruik maken van dit recht op ontbinding indien Leverancier reeds is aangevangen met het verrichten van zijn Dienst(en), met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van Opdrachtgever.

4.3 Opdrachtgever heeft alleen het recht de Overeenkomst te ontbinden zonder opgave van redenen bij een nieuwe Overeenkomst. Bij verlenging of aanpassing van een bestaande Overeenkomst heeft Opdrachtgever dit recht niet.

5. Prijzen

5.1 Opdrachtgever is de prijzen verschuldigd zoals die zijn omschreven in het aanmeldformulier en overeenkomst.

5.2 Alle prijzen zijn in Euro, exclusief omzetbelasting (btw), accijnzen, in- en uitvoerrechten en andere heffingen welke van overheidswege worden opgelegd, tenzij expliciet benoemd.

5.3 Alle belastingen, hoe ook genaamd, welke nu of te eniger tijd zullen worden geheven op de door Opdrachtgever te betalen bedragen, of op de Overeenkomst of de overeengekomen Diensten, zijn voor rekening van Opdrachtgever.

5.4 De prijzen voor de diensten van Leverancier worden jaarlijks geïndexeerd per 1 januari, ongeacht de aanmeldingsdatum van de klant. De indexatie van de prijzen wordt schriftelijk gecommuniceerd aan de klanten, uiterlijk één maand voor de ingangsdatum, via e-mail. Deze jaarlijkse aanpassing weerspiegelt de veranderingen in kosten en marktomstandigheden.

5.5 Leverancier is gerechtigd de overeengekomen prijzen na een voorafgaande kennisgeving op een termijn van tenminste 1 maand te wijzigen, indien ongeacht of zulks voorzienbaar was.

5.6 Leverancier heeft het recht een korting c.q. aanbieding per Dienst aan Opdrachtgever te verstrekken. Deze korting c.q. aanbieding wordt per bestelling opnieuw vastgesteld. Hieraan kunnen geen rechten ontleend worden.

5.7 De indexatie is een integraal onderdeel van de overeengekomen prijs en de prijsverhoging kan nimmer aanleiding vormen voor een tussentijdse ontbinding.

5.8 De prijzen in de Overeenkomst zijn gebaseerd op de uitvoering van de Dienst gedurende Werktijden en Werkdagen.

5.10 De door Leverancier genoemde prijzen en tarieven zijn exclusief eventuele reis- en verblijfskosten, tenzij expliciet anders wordt vermeld. Deze kosten kunnen achteraf afzonderlijk door Leverancier aan Opdrachtgever gefactureerd worden.

6. Meerwerk

6.1 Alle Aanvullende Diensten die worden verricht buiten Werkdagen en Werktijden of overige Adviesdiensten niet behorend tot het gekozen pakket worden verrekend tegen een uurtarief €150,- ex btw. Alle wachturen, respectievelijk uitvaluren, voor medewerkers van Leverancier veroorzaakt door Opdrachtgever worden verrekend tegen een uurtarief €150,- ex btw.

6.2 Indien Diensten worden verrichten buiten Werkdagen en Werktijden en er geen vastgelegde prijzen en toeslagen zijn overeengekomen, heeft Leverancier het recht om de geldende prijzen voor werkzaamheden door Medewerkers te vermeerderen met een toeslag van 100% bij werkzaamheden gedurende normale Werkdagen en 200% in het weekend- en op feestdagen.

6.3 Indien een vaste prijs is overeengekomen en Opdrachtgever wijzigingen in of aanvullingen op de opdracht wenst aan te brengen, dan zal Leverancier Opdrachtgever informeren over de gevolgen van die wijzigingen en aanvullingen voor de prijs.

6.4 Indien Leverancier op verzoek of met voorafgaande instemming van Opdrachtgever werkzaamheden of prestaties verricht die buiten de inhoud of omvang van de Overeenkomst vallen, zullen deze door Opdrachtgever worden vergoed volgens de gebruikelijke tarieven van Leverancier op basis van nacalculatie. Leverancier is niet verplicht aan een dergelijk verzoek te voldoen en kan verlangen dat daarvoor een afzonderlijke Schriftelijke Overeenkomst wordt gesloten.

6.5 Opdrachtgever aanvaardt dat door een verzoek tot het verlenen van aanvullende werkzaamheden of prestaties het verwachte tijdstip van de uitvoering van de Overeenkomst en/of de wederzijdse verantwoordelijkheden van partijen kunnen worden beïnvloed. Het feit dat zich tijdens de uitvoering van de Overeenkomst (de vraag naar) meerwerk voordoet, is voor Opdrachtgever nimmer grond voor opzegging of ontbinding van de Overeenkomst. Als voor de Dienst een vaste prijs is afgesproken, zal Leverancier Opdrachtgever desgevraagd Schriftelijk informeren over de financiële consequenties van de extra werkzaamheden of prestaties als bedoeld in dit artikel.

7. Betalingsvoorwaarden

7.1 Leverancier kan per maand, kwartaal of andere termijnen factureren, afhankelijk van de Dienst.

7.2 Indien een Dienst in verschillende fasen wordt geleverd, is Leverancier gerechtigd per geleverde fase te factureren.

7.3 De Opdrachtgever ontvangt een (elektronische) factuur van Leverancier per mail of direct in het Boekhoudpakket. Hierop staan de kosten voor het gebruik van de Dienst(en), en eventuele vergoedingen voor Aanvullende Diensten en overige kosten. Voor periodieke kosten is Opdrachtgever verplicht om vooruitbetaling voor de komende maand, kwartaal of jaar te voldoen.

7.4 Ten aanzien van alle door Leverancier geleverde Diensten dienen facturen door Opdrachtgever te worden betaald volgens de op de factuur vermelde betalingscondities.

Bij gebreke van een specifieke regeling zal Opdrachtgever binnen zeven (7) dagen na factuurdatum moeten betalen. Opdrachtgever is niet gerechtigd tot verrekening of tot opschorting van een betaling.

7.5 Wanneer de Opdrachtgever ervoor wil kiezen alle facturen per post te ontvangen, dan zullen de maanden daarna extra kosten in rekening worden gebracht voor de kosten van de administratie en het verzenden. De kosten hiervoor bedragen €10,- per verzonden factuur.

7.6 Voor het gebruik van automatische incasso worden geen kosten in rekening gebracht. Wanneer de Opdrachtgever de factuur wil betalen zonder automatische incasso, dan is Leverancier gerechtigd hiervoor een additioneel bedrag in rekening te brengen van maximaal €5,- per verzonden factuur.

7.7 Eventuele onjuistheden in de facturen van Leverancier dienen vóór het verstrijken van de betalingstermijn Schriftelijk aan Leverancier medegedeeld te worden. Bij gebrek hiervan wordt geacht dat de Opdrachtgever de factuur akkoord heeft bevonden. Voor de bepaling van de door Opdrachtgever verschuldigde bedragen zijn de gegevens van Leverancier beslissend tenzij Opdrachtgever aantoont dat deze gegevens onjuist zijn.

7.8 De Dienst(en) is(/zijn) bedoeld voor normaal gebruik. In het geval van bijzondere omstandigheden is Leverancier gerechtigd om tussentijds te factureren en/of (onmiddellijke) betaling te vorderen en de Opdrachtgever hierover te informeren. Bijzondere omstandigheden kunnen o.a. zijn wanneer er twijfel bestaat over het rechtmatig gebruik van Dienst(en).

8. Niet-tijdige betaling

8.1 Indien de Opdrachtgever niet over is gegaan tot tijdige betaling, dan zal Leverancier de Opdrachtgever op de hoogte brengen. Hierna wordt een nadere termijn van betaling vastgesteld waarop het verschuldigd bedrag op het rekeningnummer van Leverancier moet zijn bijgeschreven. Als moment van betaling geldt het moment dat Leverancier de betaling heeft ontvangen op het rekeningnummer van Leverancier

8.2 Indien de Opdrachtgever niet overgaat tot betaling binnen de gestelde termijn na een betalingsherinnering, worden administratiekosten van €15,00 in rekening gebracht. Indien daarna de betaling uitblijft, worden de facturen uitbesteed aan een incassopartner. Het incassobureau zal de wettelijke rente en incassokosten in rekening brengen bij de Opdrachtgever, waarbij de incassokosten 15% van het openstaande bedrag bedragen met een minimum van €40,-.

8.3 Leverancier behoudt zich het recht om tot buitengebruikstelling over te gaan zonder ingebrekestelling of mededeling wanneer de Opdrachtgever de factuur niet binnen de door Leverancier gestelde termijn betaalt, haar overboeking ongedaan maakt of er gerede twijfel bestaat aan haar betaalcapaciteit. Opdrachtgever dient Leverancier onmiddellijk op de hoogte te stellen indien zo een (soortgelijke) situatie zich voordoet. Daarnaast is Leverancier gerechtigd het gehele factuurbedrag onmiddellijk en integraal op te eisen en/of tot ontbinding van de Overeenkomst over te gaan. Bij een beëindiging is de Opdrachtgever verplicht de vaste, periodieke kosten van de nog resterende periode van de Overeenkomst te voldoen, alsmede de administratieve kosten, buitengerechtelijke kosten en incassokosten, waarbij de Opdrachtgever geen rechten kan ontlenen aan enige voorgaande toegekende kortingen.

8.4 De Opdrachtgever is nimmer gerechtigd tot verrekening van hetgeen Leverancier nog te vorderen heeft met hetgeen hij/zij meent te mogen vorderen van Leverancier. Leverancier is vooralsnog bevoegd om alles wat verschuldigd is aan de Opdrachtgever te verrekenen met wat de Opdrachtgever aan Leverancier verschuldigd is (al dan niet opeisbaar).

8.5 Indien door Leverancier uitgevoerde automatisch incasso opdrachten meer dan 2 keer per kalenderjaar mislukken als gevolg van onterechte stornering door of geen saldo bij Opdrachtgever is Leverancier gerechtigd om vanaf de 3e mislukte incasso opdracht €60,- administratiekosten per mislukte incasso te rekenen ter compensatie van additionele kosten die door de bank in rekening worden gebracht bij Leverancier.

9. Verschaffing gegevens en medewerking door Opdrachtgever

9.1.1 Opdrachtgever zal steeds tijdig alle informatie verstrekken die nuttig en noodzakelijk kan zijn voor uitvoering van de Overeenkomst en staat ervoor in dat de verstrekte informatie juist en volledig is.

9.1.2 Indien de niet-tijdige aanlevering van informatie door de Opdrachtgever resulteert in de noodzaak voor het indienen van een suppletieaangifte (correctieaangifte op de btw), worden er extra kosten in rekening gebracht van €75,- per suppletieaangifte.

9.2 Opdrachtgever is gehouden wijzigingen in de aan Leverancier verstrekte informatie onverwijld Schriftelijk aan Leverancier mede te delen.

9.3 Opdrachtgever dient Leverancier direct Schriftelijk op de hoogte te brengen van wijzigingen in naam, postadres, e-mailadres, telefoonnummer, bankrekeningnummer en overige voor de Dienst noodzakelijke informatie.

9.4 Indien Opdrachtgever de voor de uitvoering van de Overeenkomst noodzakelijke informatie en (hulp) middelen, niet, niet tijdig of niet overeenkomstig de afspraken ter beschikking stelt aan Leverancier of als Opdrachtgever anderszins tekortschiet in zijn verplichtingen, heeft Leverancier het recht de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten.

9.5 Indien en voor zover een goede uitvoering van de Overeenkomst dit vereist, heeft Leverancier het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden.

9.6 De Opdrachtgever verklaart hierbij verantwoordelijk te zijn voor de volledige en tijdige aanlevering van alle documenten en informatie die relevant zijn voor de administratie. De Opdrachtgever erkent dat de volledigheid en nauwkeurigheid van de aangeleverde documenten essentieel zijn voor de correcte uitvoering van de Overeenkomst door de Leverancier.

10. Buitengebruikstelling en heraansluiting

10.1 Wanneer Opdrachtgever ter zake van de Dienst(en) een verplichting jegens Leverancier niet nakomt dan is Leverancier gerechtigd de Dienst(en) tijdelijk buiten gebruik te stellen.

10.2 Leverancier is voorts bevoegd over te gaan op buitengebruikstelling indien Opdrachtgever de belangen van Leverancier anderszins schaadt en van Leverancier in redelijkheid niet verlangd kan worden dat de Dienst(en) in werking worden gehouden.

10.3 Wanneer de Opdrachtgever binnen een door Leverancier gestelde redelijke termijn zijn/haar verplichting is nagekomen, dan zal Leverancier overgaan tot indienststelling. De Opdrachtgever is daarbij mogelijk kosten verschuldigd.

10.4 Alle kosten die verband houden met blokkering, afsluiting en heraansluiting zijn voor rekening van de Opdrachtgever.

11. Gebruik van Diensten

11.1 De Opdrachtgever staat in voor al het gebruik dat wordt gemaakt bij zijn/haar Dienst(en), zelfs wanneer dit gebeurt zonder zijn/haar toestemming. Alle gemaakte (gebruiks)kosten zijn voor rekening van Opdrachtgever.

11.2 De Opdrachtgever dient zorgvuldig en verantwoordelijk gebruik te maken van de Dienst(en) en garandeert dat zij de door Leverancier geleverde Diensten zal gebruiken in overeenstemming met geldende wet- en regelgeving.

11.3 Opdrachtgever onthoudt zich van het opslaan en/of (doen) verspreiden van materiaal in strijd met bepalingen van Nederlands recht, waaronder in ieder geval maar niet uitsluitend begrepen materiaal dat smadelijk, lasterlijk, beledigend, racistisch, discriminerend of haat zaaiend is, erotisch of pornografisch is, tenzij expliciet toegestaan in de offerte, inbreuk maakt op rechten van derden, waaronder in ieder geval maar niet uitsluitend begrepen auteursrechten, merkrechten en portretrecht, een schending van de persoonlijke levenssfeer van derden oplevert, waaronder in ieder geval maar niet uitsluitend begrepen het zonder toestemming of noodzaak verspreiden van persoonsgegevens van derden of het herhaaldelijk lastigvallen van derden met door dezen ongewenste communicatie, hyperlinks, torrents of vergelijkbare informatie bevat waarvan Opdrachtgever weet of moet weten dat die verwijst naar materiaal dat inbreuk maakt op rechten van derden, ongevraagde commerciële, charitatieve of ideële communicatie bevat, of kwaadaardige inhoud zoals virussen of spyware bevat.

11.4 Door Leverancier aan de Opdrachtgever verleende gebruiksrechten op de Diensten zijn strikt persoonlijk. Het is de Opdrachtgever niet toegestaan rechten (door) te verkopen of anderszins ter beschikking te stellen aan derden, tenzij uitdrukkelijk Schriftelijk anders overeengekomen.

10.5 Het is niet toegestaan voor de Opdrachtgever om andere klanten van Leverancier of derden te hinderen of schade toe te brengen aan systemen, netwerken en Diensten. Bij gebruik van de systemen, netwerken en Diensten dient de Opdrachtgever zich te houden aan de volgende zaken:
a. Onthouden van (poging) tot ongeautoriseerd toegang te verschaffen tot computersystemen, data en software (hacken);
b. Onthouden van spam, virussen, of kettingbrieven;
c. Onthouden van overmatig gebruik van de Dienst dat ervoor zorgt dat het gebruik van de Dienst wordt verstoord;
d. Onthouden van het aanbieden of verspreiden van materiaal of informatie waarmee inbreuk wordt gemaakt op rechten van derden of die in strijd is met de goede zeden of openbare orde; en
e. Onthouden van handelingen welke leiden tot onvolledige beschikbaarheid waardoor de normale levering van diensten wordt beperkt.

11.6 Voor sommige Diensten van Leverancier geldt dat er onbeperkt gebruik inbegrepen is. Als dat het geval is, geldt een Fair Use Policy: het onbeperkte gebruik moet redelijk zijn en misbruik is niet toegestaan. Opdrachtgever is verplicht waarschuwingen die door Leverancier worden afgegeven in verband met de veroorzaakte overlast of het misbruik op te volgen. Kosten van de veroorzaakte overlast of misbruik kunnen door Leverancier in rekening worden gebracht.

11.7 Leverancier behoudt zich nadrukkelijk het recht om bij overtreding van artikel 11.2, 11.3, 11.4, 11.5 en 11.6 de Overeenkomst te beëindigen dan wel kosten in rekening te brengen.

12. Wijziging(en) aan Diensten

12.1 Leverancier is gerechtigd de eigenschappen en kenmerken van een Dienst, dan wel de technische instellingen, dan wel de gebruikte techniek, een netwerk, de voor de Dienst gebruikte infrastructuur, technische instellingen, eenzijdig te wijzigen, zonder dat Opdrachtgever daaraan enig recht op schadevergoeding, dan wel een recht om de Overeenkomst op te zeggen, te ontbinden of te beëindigen kan ontlenen. Daarnaast is Leverancier ook gerechtigd om de(aanvullende) Dienst (gedeeltelijk) te wijzigen door een vervangende Dienst.

12.2 Leverancier zal zich ertoe inspannen om de in artikel 15.1 bedoelde wijzigingen uit te (laten) voeren zonder dat de gebruiksmogelijkheden van Opdrachtgever en de door Opdrachtgever gebruikte Dienst worden beperkt.

12.3 Opdrachtgever is gehouden om Leverancier gegevens te verstrekken die het nodig heeft met betrekking tot de instandhouding van de Dienst(en). Voor schade als gevolg van wijzigingen aan de Dienst(en) is Leverancier niet aansprakelijk.

12.4 Leverancier heeft het recht om de Dienst tijdelijk geheel of gedeeltelijk buiten gebruik te stellen ten behoeve van onderhoud, aanpassing of verbetering daarvan. Leverancier zal proberen een dergelijke buitengebruikstelling zoveel mogelijk buiten Werkuren te laten plaatsvinden en zal zich inspannen om Opdrachtgever tijdig op de hoogte te stellen van de geplande buitengebruikstelling. Leverancier is echter niet aansprakelijk voor schade in verband met zodanige buitengebruikstelling.

12.5 Leverancier is gerechtigd om de werking en de technische specificaties van de Dienst te allen tijde in het belang van de voortzetting van de Dienst te wijzigen. Tenzij dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal Leverancier de Opdrachtgever tijdig op de hoogte brengen van deze wijzigingen. Leverancier is niet aansprakelijk voor de schade die voortvloeit uit de betrokken wijzigingen.

13. Aansprakelijkheid

13.1 Leverancier is niet aansprakelijk voor directe en/of indirecte schade. Dit geldt ook voor persoons- en zaakschade, gevolgschade (gederfde inkomsten, stagnatieschade e.d.), immateriële schade en iedere andere schade die is ontstaan door welke oorzaak dan ook (tenzij opzet van Leverancier).

13.2 Leverancier sluit tevens de aansprakelijkheid uit voor handelingen van de werknemers of andere personen in haar organisatie die binnen onze risicosfeer komen te vallen, inclusief (grove) schuld of opzet van deze personen.

13.3 Er is geen sprake van aansprakelijkheid voor schade die het gevolg is van het niet dan wel niet volledig van de door Leverancier opgegeven dan wel vermelde instructies en/of gebruiksaanwijzingen te volgen.

13.4 De Opdrachtgever heeft geen aanspraak op Leverancier in het geval van schade die het gevolg is van misbruik, diefstal of andere wijze van onrechtmatig handelen door een derde. Dit geldt ook in de gevallen dat een ander dan de Opdrachtgever gebruik kan maken of maakt van de door Leverancier geleverde Dienst(en). De Opdrachtgever blijft gehouden voor de afgenomen Dienst(en) te betalen.

13.5 Wanneer onherroepelijk is vast komen te staan dat de uitoefening van het recht tot opschorting of ontbinding ten onrechte heeft plaatsgevonden, is Leverancier niet aansprakelijk en niet gehouden tot enige vergoeding van schade over te gaan (tenzij grove schuld of opzet van Leverancier).

13.6 Opdrachtnemer heeft een aansprakelijkheidsverzekering afgesloten en zal deze afgesloten houden voor zover dit naar de aard en omvang van de Diensten en volgens de conventies in de branche nodig en gebruikelijk is. In de verzekering van Opdrachtnemer is Opdrachtgever niet als medeverzekerde opgenomen.

13.7 In het geval Leverancier gehouden zal zijn tot schadevergoeding te moeten uitkeren, dan zal deze nooit hoger zijn dan de factuurwaarde (exclusief BTW) van de geleverde diensten, met een maximum van €500,-. In het geval dat de schade gedekt wordt door de bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering, dan zal het bedrag nooit hoger zijn dan het bedrag dat daadwerkelijk wordt uitgekeerd door de verzekeraar.

13.8 Opdrachtgever zal Leverancier, haar werknemers en haar voor de uitvoering van de Overeenkomst ingeschakelde derden vrijwaren tegen iedere aanspraak van derden in verband met de uitvoering door Opdrachtnemer van de Overeenkomst.

14. Overmacht

14.1 Leverancier is gerechtigd om bij (tijdelijke) overmacht de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten. De Opdrachtgever heeft dan geen recht op vergoeding van kosten, schade en/of rente. Indien de overmacht langer duurt dan drie (3) maanden is Leverancier bevoegd de Overeenkomst te ontbinden zonder daarbij schadeplichtig te worden.

14.2 Onder overmacht aan de zijde van Leverancier wordt in het kader van deze Algemene Voorwaarden verstaan: een niet-toerekenbare tekortkoming van Leverancier, van de door haar ingeschakelde Derden Leveranciers of overige zwaarwegende redenen aan de zijde van Leverancier.

14.3 Als omstandigheden waarin sprake zal zijn van overmacht aan de zijde van Leverancier wordt in ieder geval begrepen, naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, tekortkomingen Derden Leverancier, het niet-tijdig beschikbaar zijn van noodzakelijke gegevens, informatie en/of specificaties, wijzigingen in dergelijke verstrekte gegevens, niet geheel kloppende specificaties en/of functionele omschrijvingen van Derden Producten en Diensten, slechte weersomstandigheden, brand, explosie, uitvallen van elektriciteit, (D)Dosaanvallen, hacking, cracking of enige downtime of onbeschikbaarheid door onrechtmatig handelen van derden, het door wie dan ook vernielen, beschadigen of onbruikbaar maken van enig geautomatiseerd werk of enig, stoornis in de gang of in de werking van zodanig werk veroorzaken, of door wie dan ook verijdelen van een ten opzichte van zodanig werk genomen veiligheidsmaatregel, storingen in netwerken, overstroming, ziekte, gebrek aan personeel, stakingen, prikacties, langzaam-aan-acties of andere arbeidsconflicten, ongelukken, daden van overheidswege, de onmogelijkheid om een vereiste vergunning of toestemming te verkrijgen, schaarste, diefstal, verkeershinder en/of transportbelemmeringen.

14.4 Voor zover Leverancier ten tijde van het intreden van overmacht inmiddels gedeeltelijk haar verplichtingen uit de Overeenkomst is nagekomen of deze zal kunnen nakomen, en aan het nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte zelfstandige waarde toekomt, is Leverancier gerechtigd om het reeds nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte apart te factureren.

15. Overdracht

15.1 De tussen Leverancier en Opdrachtgever gesloten Overeenkomst en de daaruit voortvloeiende rechten en verplichtingen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Leverancier.

15.2 Leverancier heeft het recht om de Overeenkomst over te dragen aan een tot de groep behorende vennootschap. Opdrachtgever geeft hiertoe bij voorbaat zijn toestemming mits de kwaliteit van de dienstverlening gegarandeerd wordt.

15.3 Leverancier is gerechtigd de gehele Overeenkomst, dan wel onderdelen daarvan, over te dragen aan een derde partij (waaronder ook wordt verstaan overdracht van bepaalde activiteiten of (delen van) (klanten)portefeuille(s)). Opdrachtgever geeft hiertoe bij voorbaat zijn toestemming mits de kwaliteit van de dienstverlening gegarandeerd wordt.

16. Beschikbaarheid Diensten en Aanmeldprocedure storingen

16.1 Alle Diensten van Leverancier worden uitgevoerd op basis van een inspanningsverplichting, tenzij en voor zover in de Schriftelijke Overeenkomst Leverancier uitdrukkelijk een resultaat heeft toegezegd en het betreffende resultaat tevens met voldoende bepaaldheid is omschreven.

16.2 Indien de Diensten (mede) geleverd worden via derden, zal Leverancier zich inspannen om daarbij zo min mogelijk storingen te laten bestaan.

16.3 Leverancier biedt geen garanties over de precieze hoeveelheid uptime.

16.4 Van een storing is sprake indien onvoorzien de Diensten voor minimaal 24 uur tijdelijk, deels of geheel uitvallen, toe te rekenen aan Leverancier en de Diensten derhalve voor Opdrachtgever niet beschikbaar zijn.

16.5 Indien Opdrachtgever een storing constateert, dient dit onmiddellijk te worden gemeld bij
Leverancier. Na melding van een storing door Opdrachtgever zal Leverancier die maatregelen nemen die leiden c.q. mogelijkerwijs kunnen leiden tot herstel.

16.6 Opdrachtgever dient de volgende procedure te volgen voor het aanmelden van storing(en):
1) Opdrachtgever controleert of er gepland onderhoud is aangemeld door Leverancier;
2) Opdrachtgever controleert of de storing al bekend is bij Leverancier;
3) Opdrachtgever controleert of de oorzaak van de storing zich in het verantwoordelijkheidsgebied van Leverancier bevindt; en
4) Wanneer geen van bovenstaande zaken van toepassing zijn heeft Opdrachtgever het recht om contact op te nemen via de daarvoor bestemde kanalen:
– Binnen Werkdagen tijdens Werktijden: per e-mail van Leverancier of per telefoon van Leverancier.

16.7 Buiten Werkdagen buiten Werktijden: per e-mail van Leverancier.

16.8 Opdrachtgever zal bij het aanmelden van een storing Leverancier de volgende informatie verstrekken:

de aard van de storing;

de Dienst(en) die door de storing zijn getroffen;

de naam van de onderneming van de Opdrachtgever;

de naam, het telefoonnummer en e-mailadres van de contactpersoon van de Opdrachtgever; en

eventuele instructies voor de werknemers van Leverancier.

16.9 Na de melding van de Opdrachtgever zal Leverancier een schatting geven voor herstel van de storing en zich inspannen de storing zo spoedig mogelijk te beëindigen.

16.10 In plaats van het herstellen van de Dienst is Leverancier gerechtigd om de Dienst te vervangen door een andere redelijkerwijs vergelijkbare Dienst.

16.11 De kosten voor het opheffen van storingen, inclusief storingen die alleen anderen dan
Opdrachtgever belemmeren, komen voor rekening van Opdrachtgever indien blijkt dat de oorzaak van de storing het gevolg is van zijn onoordeelkundig gebruik dan wel te wijten is aan zijn handelen of nalaten in strijd met de Overeenkomst.

16.12 De Opdrachtgever kan alleen een beroep doen op response- en hersteltijden op basis van de Eventuele gecommuniceerde schatting voor het herstel tenzij anders overeengekomen in de Overeenkomst.

16.12 De Opdrachtgever komt uitsluitend de in dit artikel toegekende rechten toe in het geval van downtime. Enige andere rechten, waaronder begrepen maar niet beperkt tot het recht op schadevergoeding, zijn expliciet uitgesloten.

17. Derden Producten en Diensten

17.1 Leverancier is gerechtigd Derden Producten en Diensten te verstrekken dan wel Derden Producten en Diensten te betrekken bij het vervullen van zijn verplichtingen voortvloeiende uit de Overeenkomst. Leverancier is niet verantwoordelijk voor Derden Producten en Diensten, tenzij Schriftelijk anders overeengekomen.

17.2 Indien Leverancier Derden Producten en Diensten levert aan Opdrachtgever, dan zijn naast deze onderhavige Algemene Voorwaarden tevens de Algemene Voorwaarden Derden van toepassing op de overeenkomst.

17.3 Leverancier levert rechten op Derden Producten en Diensten onder de voorwaarden als omschreven in de Algemene Voorwaarden Derden.

17.4 Er vindt door Leverancier geen onderhoud, support dan wel andere diensten plaats met betrekking tot Derden Producten en Diensten, tenzij Schriftelijk anders overeengekomen.

17.5 Indien Leverancier het recht verliest Derden Dienst(en) in te kopen en/of te leveren, ongeacht de oorzaak daarvan, heeft Leverancier de bevoegdheid dat gedeelte van de Overeenkomst waar deze Dienst(en) op toezien direct op te zeggen en Opdrachtgever de toegang tot de Dienst(en) te ontzeggen, zonder gehouden te zijn tot vergoeding van enige schade.

18. Algemene Voorwaarden Derden

18.1 Algemene Voorwaarden Derden die in deze onderhavige Algemene Voorwaarden van toepassing worden verklaard, zullen, indien beschikbaar bij Leverancier, op verzoek per e-mail worden toegezonden. De Algemene Voorwaarden Derden zullen in hetzelfde formaat en dezelfde taal ter beschikking worden gesteld zoals Leverancier deze heeft ontvangen.

18.2 Deze Algemene Voorwaarden treden in rangorde boven de Algemene Voorwaarden Derden tenzij anders aangegeven. Bij strijd tussen de onderhavige Algemene Voorwaarden en de Algemene Voorwaarden Derden, kan Leverancier de desbetreffende strijdige bepalingen in de Algemene Voorwaarden Derden buiten toepassing verklaren dan wel van toepassing verklaren.

19. Gegevensbescherming (privacy)

19.1 De verkregen vertrouwelijke (persoons)gegevens van de Opdrachtgever zullen slechts in het kader van de bedrijfsvoering of met als doel de registratie en facturering van Leverancier en haar groepsmaatschappijen worden verwerkt en gebruikt.

19.2 De Opdrachtgever gaat ermee akkoord dat de gegevens van de aanvraag door Leverancier worden geregistreerd, verwerkt en gebruikt.

19.3 Indien er uitstaande vorderingen van Leverancier op haar Opdrachtgever is, dan is Leverancier gerechtigd deze gegevens te verstrekken aan de persoon of het bedrijf dat door Leverancier is belast met het innen van de uitstaande vorderingen.

19.4 Leverancier verstrekt alleen de gegevens aan de leveranciers die verband hebben met het aanvragen en toekennen van Dienst(en).

19.5 De gegevens worden slechts bewaard voor de periode die samenhangt met een goede bedrijfsvoering en vinden plaats conform de wettelijke vereisten.

19.6 Wettelijke verplichtingen tot het verstrekken van informatie zal door Leverancier nageleefd worden. Leverancier kan daarbij ook wettelijk verplicht zijn om medewerking te verlenen aan de gegeven lasten tot aftappen.

19.7 De Opdrachtgever is gehouden om Leverancier schriftelijk op de hoogte te brengen van enige wijziging in zijn of haar persoonlijke gegevens. De Opdrachtgever is aansprakelijk wanneer er eventuele gevolgen zijn van het niet of niet op tijd doorgeven van de gewijzigde gegevens.

19.8 Partijen zullen geheimhouding betrachten ter zake van alle informatie en gegevens die zij van elkaar ontvangen en die zijn aangemerkt als vertrouwelijk of waarvan het vertrouwelijke karakter voortvloeit uit de aard van die informatie en gegevens, tenzij een wettelijke plicht openbaarmaking van die informatie en/of gegevens gebiedt. Partijen leggen deze verplichting tevens op aan hun werknemers alsmede aan door hen ingeschakelde derden ter uitvoering van de Overeenkomst. Deze verplichting blijft ook bestaan na beëindiging van de Overeenkomst om welke reden dan ook, en wel voor zo lang als de verstrekkende Partij redelijkerwijs aanspraak kan maken op het vertrouwelijke karakter van de informatie.

19.9 Partijen zorgen ervoor dat de ontvangen vertrouwelijke informatie hetzelfde niveau van bescherming krijgt als diens eigen vertrouwelijke informatie.

20. Personeel en Concurrentie

20.1 Zonder schriftelijke toestemming van Leverancier is het de Opdrachtgever niet toegestaan om tijdens de looptijd van de Overeenkomst en gedurende twee (2) jaar na afloop daarvan Medewerkers van Leverancier in dienst te nemen, direct of indirect zakelijke relaties met Medewerkers van Leverancier aan te gaan of werkzaamheden door Medewerkers van Leverancier te laten verrichten, anders dan in de Overeenkomst overeengekomen.

20.2 Onder medewerkers van Leverancier worden in dit verband verstaan personen die in dienst van Leverancier of een aan Leverancier gelieerde onderneming zijn of op enig moment waren, of die op andere basis namens Leverancier werkzaamheden voor Opdrachtgever hebben verricht gedurende de looptijd van de overeenkomst met Opdrachtgever.

20.3 Bij overtreding van het bepaalde in artikel 24.1 is Opdrachtgever zonder nadere ingebrekestelling een direct opeisbare boete van 100% van het bruto jaarsalaris van de betreffende Medewerker van Leverancier verschuldigd, te vermeerderen met €500,- voor iedere dag gedurende welke de overtreding voortduurt.

20.4 Artikel 24.1 is ook van toepassing indien Opdrachtgever en Leverancier een Overeenkomst tot detacheren van een Medewerker aangaan.

20.5 Het staat Leverancier vrij om naast de Overeenkomst met Opdrachtgever ook overeenkomsten te sluiten met derden en om producten en/of diensten aan derden te leveren, ook als het concurrenten van Opdrachtgever betreft.

21. Nietigheid

21.1 Indien enige bepaling van de Algemene Voorwaarden nietig is of vernietigd wordt, zullen de overige bepalingen van deze Algemene Voorwaarden volledig van kracht blijven. Voorts zal de onwettige, ongeldige of niet- afdwingbare bepaling worden geacht te zijn vervangen door een bepaling met zo veel mogelijk dezelfde juridische en commerciële strekking.

22. Intellectueel eigendom

22.1 Alle intellectuele en industriële eigendom komen toe aan Leverancier.

22.2 Het is de Opdrachtgever niet toegestaan om gebruik te maken van de handelsnamen, merken, logo’s en andere aanduidingen van Leverancier tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijk toestemming van Leverancier is verkregen. Opdrachtgever is bij toestemming verplicht zich te houden aan de richtlijnen en instructies van Leverancier met betrekking tot het gebruik van merken, logo’s en dergelijke zaken van Leverancier.

22.3 De intellectuele of industriële eigendomsrechten van alle door Leverancier krachtens of in verband met de Overeenkomst aan de Opdrachtgever ter beschikking gestelde programmatuur of andere zaken, berusten bij Leverancier of zijn Derde Leverancier(s) en/of bij derde die Leverancier heeft gemachtigd zaken aan de Opdrachtgever ter beschikking te stellen. Opdrachtgever verkrijgt slechts rechten voor zover die hem in de Overeenkomst uitdrukkelijk zijn toegekend.

22.4 Met inachtneming van de in de Overeenkomst gestelde beperkingen en voorwaarden, verleent Leverancier aan de Opdrachtgever een niet-exclusief, niet overdraagbaar recht om de programmatuur of andere in verband met de Overeenkomst geleverde zaken en ter beschikking gestelde voorzieningen te gebruiken in de vorm waarin ze zijn geleverd dan wel ter beschikking zijn gesteld, en wel uitsluitend voor interne doeleinden en voor zover noodzakelijk om gebruik te kunnen maken van de uit hoofde van de Overeenkomst geleverde Diensten.

22.5 Het is Opdrachtgever niet toegestaan enige aanduiding omtrent intellectuele eigendomsrechten, industriële eigendomsrechten, andere rechten, merken en handelsnamen uit de producten te verwijderen of te wijzigen, dan wel door een derde dergelijke handelingen te laten verrichten.

23. Toepasselijk recht en bevoegde rechter

23.1 Op de Overeenkomst is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

23.2 Ieder geschil ten aanzien van de Overeenkomst dan wel van nadere Overeenkomsten, die daarvan het gevolg mochten zijn, zullen bij uitsluiting worden voorgelegd aan de daartoe bevoegde Nederlandse rechter te Rotterdam.

23.3 Op alle rechtsbetrekkingen waarbij Leverancier partij is, is uitsluitend het Nederlandse recht van toepassing. Dit geldt ook indien een verbintenis geheel of gedeeltelijk in het buitenland wordt uitgevoerd of indien de Wederpartij zijn woonplaats in het buitenland heeft.

23.4 Deze Algemene Voorwaarden zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van de totstandkoming van de Overeenkomst.