gewaardeerd met 5/5

FAQ

Alle meest gestelde vragen beantwoord!

Veel vragen rondom onze dienstverlening is in een paar regels uit te leggen. Daarom hebben wij hier een eenvoudig overzicht van gemaakt, zodat jij alle antwoorden hebt op je vragen!

Staat je vraag er niet tussen? Neem gerust contact met ons op en wij helpen je graag verder!

 

Abonnement & betaling

Diensten

Spoedcursus boekhouden

Abonnement & betaling

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?

Opzeggen kan door ons te benaderen via het contact formulier of een mail te sturen naar info@boekhoudheld.nl. Indien je een maandelijks opzegbaar pakket hebt gekozen, houd dan wel rekening met een maand opzegtermijn vanaf het einde van de maand.

Voorbeeld: Zeg je 31 maart op, dan is je domein nog actief t/m 30 april. Zeg je 1 april op, dan is je domein nog actief t/m 31 mei.
Is overstappen gratis?
Ja, overstappen naar Boekhoudheld is volledig gratis! Sterker nog, je krijgt een uitgebreide onboarding van ons waarin we je wegwijs maken in ons pakket en delen handige administratie en fiscale tips met je!
Zijn er verborgen kosten?
Nee, je hoeft je geen zorgen te maken over extra kosten. Je betaalt een vast bedrag per maand. Voor dat bedrag kun je altijd bij je Boekhoudheld terecht voor vragen over je boekhouding en dienen wij je belastingaangiftes in.
Kan ik maandelijks opzeggen?
Zeker! Wij bieden twee verschillende pakket vormen aan, namelijk een jaarlijks pakket en een maandelijks opzegbaar pakket. Houd er wel rekening mee dat onze dienstverleningen toezien op je administratie en aangiftes voor over het gehele jaar, zoals de aangifte inkomstenbelasting. Wil je de total package waarbij jij je geen zorgen hoeft te maken over je jaarlijkse aangifte inkomstenbelasting? Dan adviseren wij je voor het jaarlijks pakket te kiezen.
Is het mogelijk om mijn boekhouding met terugwerkende kracht door jullie te laten verwerken?
Natuurlijk! Of je boekhouder het heeft laten afweten of dat je er nog niet eerder aan bent toegekomen, wij helpen je graag verder. Houd er wel rekening mee dat wij de maanden die met terugwerkende kracht moeten worden verwerkt in rekening zullen brengen. Wel zo eerlijk voor de andere klanten die zich tijdig hebben aangemeld.

Diensten

Boekhoudheld is een stuk goedkoper dan andere kantoren. Hoe komt dat?
Boekhoudheld gelooft in efficiëntie, automatisering en dichtbij de core business blijven. Het voeren van de administratie en indienen van fiscale aangiften is waar we goed in zijn en doen we efficiënt. Wij zien dat de rol van de traditionele boekhouder steeds meer verdwijnt en zien dat een online boekhouder net zo goed is. Alles binnen Boekhoudheld is zo geregeld om onze verwerkingstijd en overheadkosten zo laag mogelijk te houden. Geen lange telefoongesprekken, dure panden of auto’s waar u achteraf de rekening van gepresenteerd krijgt en dat ziet u terug in onze prijs! Psst. Wat betreft de kwaliteit hoef jij je ook geen zorgen te maken. Wist je al dat het kantoor wordt gerund door een Registeraccountant?
Hoe kan ik overstappen?
Overstappen is heel eenvoudig. Het enige wat u hoeft te doen is de contactgegevens van uw huidige boekhouder te verstrekken en wij doen de rest. Eenvoudig toch?
Is Boekhoudheld ook geschikt voor startende ondernemers?
Zeker! Al onze klanten krijgen na aanmelding een uitgebreide onboarding waarin we je wegwijs maken in ons pakket, staan wij stil bij je persoonlijke situatie en geven je handige tips en tricks. Hiernaast kun je altijd de kennisbank op onze website raadplegen voor meer informatie. Loopt je toch vast? Je Boekhoudhelden staan dan altijd voor je klaar.
Hoe werkt de scan & herken functie in de app?
De scan & herken functie in de Yuki Assistant app is op dit moment een van de beste. Zorg er enkel voor dat u uw bon of factuur goed leesbaar is en strijk eventuele kreukels zoveel mogelijk glad. De app herkent vervolgens de crediteur, bedrag en BTW gegevens. U hoeft verder niets te doen!
Kan ik met mijn B.V. ook bij Boekhoudheld terecht?
Momenteel is ons concept uitsluitend gericht op ZZP’ers en VOF’s. Op deze manier kunnen wij transparante vaste tarieven hanteren. Mogelijk breiden wij onze diensten in de toekomst uit, echter zijn daar voor de korte termijn nog geen concrete plannen voor.

Spoedcursus boekhouden

Wat is de zelfstandigenaftrek?
De zelfstandigenaftrek is een belastingvoordeel voor ZZP’ers. Het verlaagt je belastbaar inkomen en kan je belastingaanslag verminderen. Je moet hiervoor voldoen aan het urencriterium (1.225 per kalenderjaar) en classificeren als ondernemer voor de inkomstenbelasting.
Wat is de kleineondernemersregeling (KOR)?
De KOR is een regeling die kleine ondernemingen vrijstelt van BTW-plicht als hun omzet onder de €20.000 grens blijft. Dit kan je administratieve lasten verminderen. Concreet betekent dit dat je moet factureren zonder btw, je kunt geen btw terugvragen over de gemaakte kosten én je hoeft geen btw aangifte in te dienen.
Wat zijn de regels voor de BTW-aangifte?
Je moet over elk kwartaal BTW-aangifte indienen. Je hebt de maand ná het kwartaal de tijd om je aangifte in te dienen. Let er ook op dat je in diezelfde maand ook je BTW-aangifte moet betalen om verzuimboetes te voorkomen. Een betalingsregeling treffen voor je BTW-aangifte is niet mogelijk. Dus houd de ontvangen BTW goed apart!
Wat houdt de inkomstenbelasting voor ZZP’ers in?
Als ZZP’er betaal je inkomstenbelasting over je winst. Houd rekening met aftrekposten om je belastingdruk te verlagen. Let op! De aangifte inkomstenbelasting die je moet indienen als ondernemer is dezelfde aangifte als de reguliere aangifte inkomstenbelasting. Dit zijn geen aparte aangiftes.
Wat is het verschil tussen omzet en winst?
Omzet is de totale opbrengst van je verkopen, oftewel wat je hebt verdiend als zzp’er. Winst is het geld dat je overhoudt na aftrek van zakelijke kosten. Winst is wat je uiteindelijk behoudt en hierover betaal je belasting in de jaarlijkse aangifte inkomstenbelasting.